Saturday, November 6, 2010

Aku & pekerjaan Ku =)

Selamat petang~~

ngantukknyaa...huarrggghhh..bosan, so jom kita bercerita =D. topik kali ni..aku & pekerjaanku. Harini genap seminggu aku telah bekerja. awal2 dgr jobscope gerunn giler beb..International Affairs!!.alamak..dlm pikiran aku lepas report duty tu ase nk give up pon ad. 1st day dh nk give up. bukan ap. bunyik keje cm kene ckp omputeh jer memanjang. yelah, kene buat networking nagn international scientist dan ahli2 cerdik pandai yg lain. english aku cm hancus jerr..:(..xpela shila oooiii. ko ni ptt bersyukur..nk sgt keje mcm ni..amek la. dh patut syukur pon ko dh dpt keje..hehehe.

ok, dlm unit aku (International Affairs ad 6 org. termasuk leader aku la..leader aku sorg lelaki yg bermisai. hehee. x garang..tp tegas. xtau la nnt mcm mana. br seminggu kenal. tp org2x kat situ ckp...dia la boss paling cooll. ok, kalau betol baguslarr. 2nd day keje..unit aku dh wat meeting. terpinga2 la jugak..ooo..mcm ni rupenyer keadaannya..br aku tau serba sedikit masalah dlaman agency kerajaan neh. ingatkan org swasta jer ad masalah cmtu. Then aku belajar dan dengar pelahan2 setiap bentuk activiti yg unit aku lakukan. conclusion aku.."menarik jugak!". Dierang pulak sempat tnya..knp aku nk join dierang?? sedangkan aku wat master by research n keje2 aku sejak azali lagi pasal research2 neh. aku pon jawab..la..aku mmg minat wat keje2 mcm job scope aku sekarang..x bosan mcm dok kat lab..tp dlm hati sbnarnya..aku nk keje sementara je lah..nnt aku nk sambung phd balik..nk jd lecturer...ingt aku nk stay lama ker kat cni? huhuuuh..

berbalik pasal keje aku..1st week ni aku dh kene prepare budget untuk international networking. so aku kene identify segala bentuk networking yg kami involves serta aktiviti2 yg dijalankan bersama international academy merangkap member kiterang. adoyai..kene membaca la pulak. x boleh ke bagi keje yg senang sket. masuk2 jer wat budget. selain tu, kami akan organized satu event besau..so, tugas aku seterusnya..invite seberapa ramai reseacher supaya join event tu..badget event?? main juta2 weii..sponsor plak ssh nk dapat. urghh..naseb baik setakat ni aku x disuruh cr sponsor lagee..hehhe. yg aku jadi segannya..aku ni x reti nk guna printer, fax n photocopy..malu wehh..yerla, x sama ngan printer an mesin fax aku kat lab. xpela..kami budak br beljar..minggu depan?? yea!!aku keje luar. kene join another bih event organized by another unit in my office. tp, aku wonder la pulak. boleh ke x nak rayau2 time keje? bnyak bende aku nk g setel neh. nk amek roadtax..nk amek baju..nak amek ni..nak amek tu..huhuh. nak mengula boleh x? :P

aku dah ad kawan br..tp x rapat lagi..mungkin masa2 akan datang..aku dh terpikir neh. aku ase nk jadi lecturer la..keje skang ni pon best gak..leh jumpa org besau2..tp kalo jd lecturer aku leh ikut kepala aku sendiri..bilek pon sebijik2. xpayah share2 ngan pegawai lain mcm skang ne.heheheh..tamak pulak.nk jadi lecturer konon! tesis pon malas nk siapkan. aja2x cik shila. sket lagi tesis tu..sambil meyelam sambil minum air. aku akan amek big opportunuty ni untuk blaja bnyak benda dr sudut pengurusan bidang sains, teknologi dan kejuruteraan..aku jugak nk buat networking dgn mereka yg berpengaruh dlam area ini..,so in future..bila aku nk wat research..senang la dpat grant. hehhe. xbaik tauu..:P

c u later!

No comments:

Post a Comment