Friday, October 22, 2010

Intebiu?


Nak cita pasal intebiu la pulak..

1st time ad org nk panggil aku interbiu..nebes nyer..yela, sebelom2 ni intebiu biasiswa ad la dua kali. keje x pernah la pulak. Meh nk citer sket pengalaman..

Kalo dh namanya org kuat stadi ni..mmg stadila jwb nyer. Asek bukak website tempat keje tu jer sampai naik hafal(Nama tempat kerje adalah rahsia, hehe)

Pastu siap beli kasut hitam baru 'Carlo Rino' plak tu. xnak pulak beli Bata, hehe. Hati cam kompem jer dapat kerje. Dah pk dah ni.."Uish, kene beli kasut cantik n mahal2 sket..nak guna hari2 nnt..". haha, confident tinggi!

Pastu, pemilihan pakaian pulak. yang penting nampak elegent. aisey, mcm la elegen sgt. yerla, job scope tu nnt keje nyer deal ngan org besau2..kene la nampak berketerampilan. aku pilih baju color purple corak abstract & ikut potongan badan sket. sket jerla..badan x menarik ponn.. tudung plak..aku siap pakai tudung batu2 yg aku iron sendiri batu nyerr. menarikk tu..pastu aku pakai jaket gelap jugak. kasi stailo. make up aku touch up bg naik seri sket. ahhaa. krim safi jer kottt...

Time ari intebiu aku dtg awal..dtg2 kene wat assay plak dlm masa 30min..ada 11 candidates, yg dieorang nk pakai 2 org... yg dipanggil intebiu tu laki 2 org, selebihnya pompuan..alah, keje gobemen la katakan..paham2x jerla. Aku kira candidates no. 3 yg masok mengadap 4 org panel yg mana salah seorang nyer director tempat tu..soklan2 yg ditanya more to experiences, education background, latar belakang, tnya isu semasa sket2..aku jawab setiap soalan diorg tnya. ad jugak yg jujur, ad jugak yg aku tambah2. hihih. dieorg kata english aku pelik. english yg ad bunyi sarawak sket,,tp suma kata suka, katanya lain dari yg lain..hahaha. mcm tu pulak kan? xpa, aku pun suka jugak statement tu. uish.siap cakap assay aku td dpt C lagi. x pernah pulak aku dpt C time amek degree dulu. adoyai. Dia tau master aku x bhs lagee..tp xper, nnt once da complete master aku adjust la tangga gaji.huhu.

Dierang kata dieorang suka aku..kata mereka..aku ni ad good attitude, good appearance, good integration, intelligent (chewahhh) n mcm2 lagi. Yer, aku senyum memanjang jer time intebiu tu..yerla, tuhan bagi senyuman yg manis n menawan kan, kenela gunakan sebaik nya. hahahaha. statement x tahan..tp, panel2x ckp x boleh la nak amik aku terus coz ad 8 candidates lagi. huhuhu. xperla, aku redha n pulang dr interbiu dgn senang hati..=)..seminggu berlalu, aku dapat panggilan dr mereka..mereka kata: TAHNIAH!. Alhamdulillah, kite ni manusia yg dhaif kalau Allah nak turunkan rezeki kat kita dalam sekelip mata jer..dan begitu juga sebaliknya. Kengkawan, dalam hidup ni..kita kene yakin dan rajin berusaha untuk berjaya..jom sama2x mengejar kejayaan dunia & akhirat!! =)

No comments:

Post a Comment